تیم ملی ایتالیا آرشیو خبر ها
مانچو: وقت درخشش برناردسكی فرا رسیده

مانچو: وقت درخشش برناردسكی فرا رسیده

 

روبرتو مانچینی سرمربی آتزوری در گفتگو با Gazzetta با اشاره به برتری یوونتوس در رقابت‌های فصل جدید سری A، ناپولی را همچنان رقیب اصلی بیانكونری دانست و ضمن صحبت در خصوص فدریكو برناردسكی و مویس كین؛ از افت لیگ ایتالیا نسبت به سالهای گذشته ابراز تأسف كرد.

 

یووه همچنان به مراتب قوی‌تر از سایر تیم‌های سری A است. فراموش نكنید آنها در 8 سال گذشته قهرمان بلامنازع فوتبال در ایتالیا بوده‌اند و امسال نیز تیم‌شان را دوباره تقویت كرده‌اند. آنها حتی از اینتر نیز قدرتمند‌تر هستند و روند صعودی‌شان را متوقف نكرده‌اند.
با این حال من همچنان ناپولی را خطرناك‌ترین رقیب یووه می‌دانم. آنها سالهاست با همین بازیكنان كار می‌كنند و به هماهنگی بالایی رسیده‌اند؛ درحالیكه اینتر 4 الی 5 تغییر مهم در تركیب خود انجام داده و بازیكنان تأثیرگذاری مثل پریشیچ و ایكاردی را نیز از دست داده است. البته آنها می‌توانند رفته‌رفته پیشرفت كنند و شرایط را به نفع خودشان تغییر دهند. به هر حال هر تغییری ریسك خطر را افزایش می‌دهد؛ اما اگر اوضاع به خوبی پیش برود، این تغییرات می‌توانند به یك مزیت نیز تبدیل شوند.
ايكاردي بازيكني است كه مي‌تواند 20 الي 25 گل در طول يك فصل به ثمر برساند. از وضعيتي كه او در آن قرار دارد بسيار ناراحت هستم و اميدوارم به زودي مشكلات او حل شود. نمي‌دانم ماجراي او به كجا ختم خواهد شد اما مي‌دانم كه او جوان است و همچنان جا براي پيشرفت بيشتر دارد. يادم است وقتي در اينتر بودم، ديبالا را كه به نظر من در همان سالها جزء بهترين‌ها بود زير نظر داشتم در ذهنم زوج او ايكاردي را متصور مي‌شدم.
وقتی شما بازیكنان خوبی در اختیار دارید اما برای فرستادن لیست نفرات به یوفا دچار كثرت بازیكن هستید، طبعاً ناچار به تحمل فشارها و مدیریت بهنیه در خصوص آنها هستید. دست پر بودن يوونتوس از حيث بازیكنان خوب و اثرگذار، در عین حال می‌تواند دردسری شیرین برای اين تيم نیز به حساب بیاید.

 

 

فكر می‌كنم این فصل؛ نوبت درخشش برناردسكی باشد. او می‌تواند با تكیه بر تكنیك، قدرت و سرعت خوبش به یكی از بازیكنان محوری یووه تبدیل شود. او حتی می‌تواند با تمركز بر روی تمریناتش به یكی از بهترین بازیكنان اروپا نیز مبدل شود. به نظر من برناردسكی ویژگی‌های مورد نیاز برای موفقیت در این مسیر را داراست.
كین به یكی از لیگ‌های زیبا و دشوار در فوتبال جهان رفته است؛ به باشگاهی پیوسته كه سالهاست هرچند عناوین قابل‌توجهی كسب نكرده اما قصد دارد با بزرگان فوتبال انگلیس رقابت كند. اورتون می‌تواند به رشد كین كمك فراوانی كند. با این حال ناراحتی من كمی شخصی‌تر است. دیگر همه می‌دانیم دیگر 20 سال پیش نیست؛ روزهایی كه همه برای ادامه فوتبال‌شان ایتالیا را انتخاب می‌كردند. زیبا‌ترین مسابقات و بهترین لیگی كه می‌توانستند در آن بهترین‌ها را به‌دست بیاورند.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: